מערך פעילות הארנב שהקשיב/ קורי דורפלד

  1. פעילות ראשונה לספר את הסיפור ולהראות את התמונות.
  2. בפעם השנייה שמספרים את הסיפור, שואלים את הילדים אם קרה להם פעם שהם רק רצו שמישהו יקשיב בלי לתת להם עצות, איך הם מתנהגים כשמשהו נהרס להם, איך הם מציעים לטיילור להגיב כשהמגדל נהרס לו (אני ממליצה לעשות פעילות זו בקבוצה קטנה).
  3. בפעילות הבאה אפשר לעבור דמות דמות ולחקור מאיזה מקום היא הציעה את הפתרון ומה אנחנו למדים עליה בעקבות הפתרון שנתנה (למה התרנגולת הציעה לדבר, למה הדב הציע לצעוק, הפיל שרצה לתקן, הצבוע שרצה לצחוק, הבת יענה שרצתה להתעלם מזה, הקנגרו שהתייחס לבלאגן ורצה לזרוק הכל, והנחש שהציע להרוס למישהו אחר, והארנב שהקשיב), אפשר לחקור גם למה כולם הלכו אחרי שהם הציעו את הפתרונות? ומה הם הרגישו כשטיילור לא נענה להצעות שלהן?
  4. מספרים את הסיפור, כל ילד מקבל דמות והן ממחיזים את הסיפור.
  5. הגננת אומרת חיה והילדים עושים את הפתרון שהיא נתנה, צועקים, מסדרים, צוחקים וכו'.
  6. בונים בנין ביחד כל ילד מוסיף לבנה והילדים צריכים להיזהר של ייפול, במידה ונופל מתחילים מהתחלה.
  7. אפשר לפתח עם הילדים שיחה על מה זה אומר להקשיב, מה אנחנו מרגישים כשאנחנו מקשיבים למישהו אחר ואיך זה מרגיש כשמישהו מקשיב לנו.
  8. רצף- הגננת מביאה את התמונות של הסיפור והילדים צריכים לסדר את זה לפי רצף הגיוני.
  9. מדרש תמונה בעקבות הסיפור- הגננת מראה תמונה מהסיפור והילדים מספרים מה קרה.
  10. הילדים צריכים להמציא סוף אחר לסיפור.
  11. משחק חרוזים הגננת אומרת שם של חיה מהסיפור והילדים מוצאים לה חרוז.

 

יצירה:

  • הכנת דמויות הסיפור מחומרים שונים- ארנב, פיל, בת יענה, תרנגולת וכו' (אפשר חלק מציור כף היד של הילדים, חלק מגלילי נייר טואלט, חלק מצלחות וכו').
  • כל ילד בונה ממקלות ארטיק את המבנה שלו.
  • צביעת דמויות הסיפור.
  • הכנת ספר בעקבות הסיפור- שבו הילדים מציעים את הפתרונות שלהם.

 

לוח נושא:

במידה ובחרתן ללמד את זה כנושא ולא כסיפור, אז הנה כמה רעיונות ללוח:

  • צילומים של התמונות בספר
  • דמויות הסיפור רק שבמקום הפנים של הדמויות יהיו הפנים של הילדים.

 

מכל סיפור אפשר להוציא המון פעילויות, שהופכות ללמידה וחקירה חווייתית לילדים.

 

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם