מערך רעיונות למסיבת סיום

למי שלא אוהבת מסיבות עם ריקודים והופעה, הנה כמה רעיונות לסגנון אחר של מסיבה:

 

  1. מסיבת קיץ – מזמינים את ההורים ביום שישי, עושים לילדים בריכות, משחקי קצף, בועות סבון. מחלקים את החצר או הגן לכמה מוקדים, כשבכל מוקד יש פעילות. מארגנים כיבוד קל (אפשר ארוחת בוקר או פירות ועוגות). אחרי שהילדים נהנו בפעילות, מתכנסים כולם. ההורים והילדים שרים כמה שירי אצבעות או שירים שהילדים אהבו (2-3 שירים לא יותר) ומחלקים לילדים את המתנות ותמונות המחזור. זה הזמן גם של ההורים ומנהלת הגן להודות לצוות.
  2. סדנת פעילות – מחלקים את הגן לכמה מוקדים: ציור על חולצה, השחלת שרשראות, ציור משותף של כל ילדי הגן וההורים, הכנת כדורי שוקולד, הכנת חלות ועוד. הילדים וההורים עוברים בין המוקדים השונים. כשכולם מסיימים, מתאספים, שרים כמה שירים ומחלקים מתנות.
  3. מסיבת סיום שהיא קבלת שבת – מזמינים את ההורים לקבלת שבת. עושים את קבלת השבת שעשיתן במהלך השנה עם הילדים, מביאים כיבוד (או שהגן מספק או שכל הורה מביא משהו). בסיום קבלת השבת אומרים תודות ומחלקים מתנות.
  1. מסיבת סיום בסגנון משחקים היתוליים – בוחרים כמה משחקים ומשחקים ביחד הורים וילדים. דוגמאות למשחקים: קפיצה בשק, לקחת סוכרייה בכפית ולעבור את החדר, לעבור את החדר עם ספר על הראש בלי שייפול, משיכה בחבל, מסירת כדור בלי שייפול, משחק חבילה הגיעה שמסכם בתוכו שאלות על הגן ועל השנה שעברה על הילדים. אחרי המשחקים מתיישבים, שרים 2-3 שירים ומחלקים מתנות.
  2. טיול משותף לסיום שנה – בוחרים מקום נחמד ונוסעים אליו עם ההורים והילדים. מטיילים, אחר כך מתיישבים ועושים פיקניק (אפשר לעשות את הפיקניק לפני הטיול), אומרים דברי סיום ומחלקים מתנות לילדים.

 

בעיני אין רק דרך אחת לסיים שנה.
חשוב שכל גננת תבחר את מה שמתאים לה ויותר חשוב – את מה שמתאים לקבוצת הילדים.

 

הכותבת היא חמוטל לחמן,

מפתחת גישת ׳האמת בחינוך׳. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה.
מובילה את קהילות ׳האמת בחינוך׳ לאנשי חינוך והורים.

מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילדלהעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.

 

לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך:

https://hamutallachman.co.il/

Leave a Reply

שתפו עם החברים שלכם