מערכים לאביב

  1. אני מתחילה את הנושא עם התבוננות בחצר, על מזג האוויר ועל הפרחים הפורחים.
  2. מזג אוויר- אני מדברת עם הילדים על שינויי מזג האויר, אנחנו שמים לב שלפעמים קר ולפעמים חם, אנחנו בודקים איך אנו לבושים והאם השמש מסתתרת בין העננים או מציצה. אני מספרת לילדים שהאביב בא לבשר לנו שהחורף תכף נגמר והקיץ עומד להגיע.
  3. במפגש הבא אנו מאזינים ליצירה "ארבע עונות" של וויאלדי לקטע שנקרא אביב. אנחנו מדמיינים מה המלחין חשב בזמן שיצר את היצירה או מה הוא ראה מהחלון שלו.
    עם ילדים קטנים היית פשוט מאזינה ליצירה ועושה תנועות שמתאימות.
  4. חרקים- אנו מדברים על חרקים שיוצאים באביב (דבורה, פרפר, חיפושית) מסבירים שהם באים למצוץ צוף מהפרחים, כל ילד בוחר איזה חרק הוא רוצה להיות ואנו רוקדים (אפשר לתת להם פרפרים, חיפושיות ודבורים על מקל לרקוד איתם).
    עם ילדים קטנים היית בוחרת שיר אחד (לדוגמא בוא אלי פרפר נחמד) שרה איתם מספר פעמים מביאה פרפר על מקל ועוברת כל פעם ונוגעת בילדים.
  5. פרחים- אני מדברת על פריחת האביב בפרחים ושהכל פורח, אני מחלקת מטפחות ואנו רוקדים ונפתחים כמו פרחים.
    בקבוצה קטנה- אני יוצאת עם הילדים החוצה ואנו מתבוננים בפרח שעוד לא נפתח (שהוא עדיין ניצן) ובפרח שנפתח.
    עם קטנים- אפשר להביא פרח (שמותר לקטוף) או פרח מפלסטיק ולשיר את השיר/דקלום "פרח לי יפה ורוד" לתת להם להריח לגעת, למשש. לחזור על זה כמה פעמים.
  1. הכרת פרחי האביב – יש לי ערכה של פרחי אביב, אנחנו מתבוננים בתמונות, מסתכלים על הצבעים, אחר כך יוצאים לחצר או לגינה סמוכה לבדוק אילו פרחים פורחים אצלנו.
  2. בקבוצה קטנה התבוננות בציורי אומנות של פרחים, יש לאדגר דגה ציור, יש לפול סזאן ציור של חרציות, אתן גם יכולות לחפש ציור אחר לתת לילדים להתבונן, לדבר על הצבעים, לספר על האומן, אחר כך בסדנה כל ילד יכול לצייר את הפרח שלו, אפשר לתת דף צביעה, או להדביק פרחים.

 

סיפורים ושירים בנושא:

  • שלושת הפרפרים/ לווין קפניס
  • אביב סביב/ ריקי זקן
  • מיכל מחפשת את האביב/ יונה טפר
  • מצעד האביב (אוסף סיפורים על הטבע)
  • הדיסק של אתי גרנות האביב המלהיב.
  • ארבע העונות של ויואלדי
  • ניצנים נראו בארץ/ שרה לוי תנאי
  • פנה הגשם/ מתתיהו שלם

 

יצירות:

  • ציור פרח מכף היד
  • ציור פרפר מכף היד
  • חלון לאביב הילדים מציירים על נייר בצבעים שמזכירים להם את האביב הגננת יוצרת חלון מקרטון ומדביקה את הנייר מאחורי החלון, כשפותחים את החלון רואים את הציור.
  • פרח מנייר
  • הדבקת תמונות של חרקים ופרחים.

כשאני מדברת על עונות השנה אני מקפידה לעבוד עם הילדים בטבע, בחוץ, ולתת להם כמה שיותר לחוש את העונה.

 


חמוטל לחמן
גישת האמת בחינוך
054-4610554

ניתן לצפות בתכנים נוספים באתרים הבאים:

      

נ.ב
על מנת שלא תפספסו מדי שבועיים את מערכי השיעור,
תוכלו להירשם כאן לרשימת הדיוור:

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם