פעילויות בקבוצות קטנות (חלק ב’)

בכל נושא אני אוהבת לשלב גם פעילויות בקבוצות קטנות, אני בוחרת דברים שדורשים
מהילדים ריכוז, תשומת לב והבעת דעה.

 

  1. פעילות בקבוצה קטנה בנושא רגשות:
    מבקשים מהילדים להביא תמונה מהבית, כל ילד בקבוצה מראה את התמונה שהביא, והילדים
    מנסים לנחש מה הוא הרגיש באותו רגע.
  2. פעילות בקבוצה קטנה בנושא רגשות: מכינים מראש קובייה כך שעל כל פאה שלה יהיו פנים
    המביעות רגש. זורקים את הקובייה וכל חבר בקבוצה צריך לספר סיפור שקשור לרגש שיצא.
    לדוגמא: יצאו פנים עצובות- דני מספר שהוא היה עצוב כ שהספיידרמן שלו הלך לאיבוד, הילה
    מספרת שהיא הייתה עצובה כשאמא ואבא שלה יצאו בערב וכו’.
  3. פעילות בקבוצה קטנה בעקבות למידה על רגש האהבה : כל ילד אומר לחבר קבוצה מה הוא אוהב
    בו. לדוגמא: דני אומר להילה שהוא אוהב שהיא מצחיקה הילה אומרת ליובל שהיא אוהבת את
    העיניים שלו יובל אומר לדני שהוא אוהב שהוא תמיד מחייך וכו’.
  4. כשיושבים עם צעירים ותינוקות בקבוצה קטנה אפשר לספר סיפור או ל שיר שיר ולהראות תמונות
    שמביעות את הרגש של השיר.
  5. פעילות בקבוצה קטנה בעקבות הנושא “אני וגופי”: מכינים מראש קובייה כך שעל כל פאה שלה
    יהיה איבר גוף. זורקים את ה קובייה ועם האיבר שיצא הילדים צריכים לצייר ציור. לדוגמא: אם יצא
    רגל מציירים עם הרגל, אם יצא פה מציירים עם הפה, אם יצא עיניים מציירים בעיניים עצומות, אם
    יצא יד מציירים עם היד.
  6. פעילות בעקבות הנושא אני וגופי: מביאים שלד (אפשר לקנות שלד מתקפל ואפשר גם רק תמונה
    של שלד) ועוברים עם הילדים על מבנה השלד והעצמות.
  7. פעילות בקבוצות קטנות בנושא אני וגופי: לוקחים גיליונות של בריסטול, מבקשים מכל ילד לשכב
    על הגיליון ומציירים את מתאר גופו אחר כך הוא מקשט את זה ותולים על קירות הגן.
  8. צעירים ותינוקות: יושבים עם התינוקות נוגעים להם באברי גוף ואומרים את שם האיבר, אחר כך
    עושים את זה עם פונפון, אחר כך עם סקוט ש, אחר כך עם נייר, על מנת שהילדים ירגישו על גופם
    את התחושות השונות.
  9. פעילות בקבוצות קטנות בנושא החילזון (סתיו): מביאים חילזון אמיתי נותנים לו ללכת על שקף,
    נותנים לו לאכול מלפפון ורואים דרך השקף, איך הוא פותח וסוגר את הפה, מסתכלים על חלקי
    הגוף שלו, שמים קצת קמח על השקף (זה משאיר סימנים במקום שהוא הלך בו).
  10. פעילות בקבוצה קטנה בנושא חילזון (סתיו): מביאים את הציור של מאטיס שנקרא “השבלול”
    ומשווים אותו לחלזון שיש לנו. מנסים לראות מה דומה ומה שונה ולמה מאטיס קרא לציור הזה
    “השבלול”.
  11. פעילות בקבוצה קטנה בנושא כותנה (סתיו): מסתכלים על ענף כותנה- כל ילד מסתכל מה יש בו,
    כל ילד מקבל כדור של כותנה הוא ממשש אותו ואומר מה הוא מרגיש, הוא מחפש את גרעיני
    הכותנה שנמצאים בתוכה. נותנים לו למשו ך את החוטים, ואז מסבירים שמהחוטים האלו עשויים
    הבגדים שלנו.
  12. פעילות בקבוצה קטנה לסתיו: מביאים את ציורו של גוסטב קלימט “החורשה” והיל דים מתבוננים בו
    רואים מה הם מזהים?, איזה צבעים יש בציור? שואלים אותם האם הם ראו חורשה? במידה ויש ליד
    הגן חורשה יוצאים לראות מה דומה ומה שונה בין החורשה שלנו לחורשה שצייר גוסטב קלימט.

 

פעילויות בקבוצות קטנות מאפשרות לילדים להתמקד ולחקור יותר,
וגם לגננת לעקוב אחרי הפעילויות שהם עושים.

 

הכותבת היא חמוטל לחמן,

מפתחת גישת ׳האמת בחינוך׳. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה.
מובילה את קהילות ׳האמת בחינוך׳ לאנשי חינוך והורים.

מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילד, להעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.

 

לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך:

https://hamutallachman.co.il/

 

Leave a Reply

שתפו עם החברים שלכם