פעילויות בקבוצות קטנות לתחילת השנה

העבודה בקבוצות קטנות מאפשרת גם לילדים להכיר טוב יותר זה את זה,
לביישנים להיפתח וגם לגננות להכיר אותם טוב יותר.

  1. יושבים בקבוצה של 6-7 ילדים כל ילד מביא מהבית תמונות של המשפחה (הורים , אחים, חיות מחמד) וכל אחד בתורו מציג את המשפחה שלו. עם צעירים אפשר רק להראות להם את התמונה ושהגננת תציין את שמות ההורים.
  2. משחקים ביחד במשחק לוטו (אפשר לקחת משחק שקיים בגן או להכין מראש לוטו עם פינות הגן). כשיושבים בקבוצה ומשחקים, גם במשחק רגיל ויומי יומי, אפשר לגלות על הילדים דברים ולעודד אותם לדבר ולהפתח.
  3. מוצאים תמונות שמתארות כל מיני סיטואציות בגן (ריבים, משחק בפינות משחק, אוכל, מפגש וכו') יושבים בקבוצה ומבקשים מהילדים לעשות מדרש תמונה (לתאר מה הם רואים בתמונה) צעירים יענו במילה הגדולים יתארו ממש מה הם רואים, את הבוגרים אפשר ממש לשאול מה הם היו עושים במקום הילד בתמונה?, או במה הם אוהבים לשחק בגן או בפינה מסוימת?
  4. יושבים עם הילדים במעגל. כל ילד מקבל כדור קטן או מכונית ומגלגל אותם על הגב של החבר שיושב לפניו.
  5. משחק זיהוי- עוצמים לאחד הילדים את העיניים והוא צריך לזהות חבר בעזרת מישושים.
  6. לילדים בגן חובה- אפשר לתת למצוא מילים שמתחילות באות של השם שלהם.
  7. ושבים עם הילדים ומוצאים חרוזים לכל שם- בדרך הזאת קל לילדים לזכור את השמות (דנה בננה, נוף מנוף, עילי בנאי, מאיה פאפיה וכו').
  8. יושבים עם הילדים ומדברים על שירים שהם אוהבים. משמיעים את השירים, כל קבוצה בחורת את השיר שהיא אוהבת במיוחד ואת השירים שנבחרו משמיעים במפגש של כל הגן.
  9. כל ילד מקבל צבע של פלסטלינה שהוא אוהב. הקטנים יכולים לנסות לעשות איתה צורה או כדורים, הגדולים לעשות יצירה של מעיכת פלסטלינה, בגן חובה וטרום חובה יכולים לפסל אותיות ומספרים.
  10. בוחרים סיפור מספרים אותו בקבוצה הקטנה ונעצרים מידי פעם לשאול שאלות ולדון בסיפור.

 

כל פעילות שעושים במליאה עם כל ילדי הגן אפשר לעשות גם בקבוצה כדי להשיג מטרות שונות.

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם