פעילויות ומשחקים למפגשי מעבר

  1. אני נוהגת להוציא את הילדים  המפגש לחצר בעזרת מסלולים מוטורים המשפרים את המוטוריקה העדינה. אתן לכן כמה דוגמאות אבל אפשר לעשות אין-סוף מסלולים.
    • הליכה על קו צר של מסקנטייפ, קפיצה בין שלושה חישוקים וזחילה מתחת לכיסא.
    • הליכה על קורה (במידה ואין קורה אפשר על ספסל או כיסאות) קליעת כדור לסל, וזחילה במנהרה.
    • הליכה בסללום (או ששמים קוביות או קונוסים), קפיצה מעל קובייה, העברת כדור בעזרת מקל לקצה החדר.
    • הליכה על כפות רגליים לפי סידור שהגננת סידרה (יש לקנות ואפשר גם להכין כפות רגליים) אפשר לעשות כפות רגליים עם מספרים או בלי, זחילה בין כיסאות וקפיצת צפרדע עד לקצה החדר.
    • קליעת חישוק לתוך קונוס או לתוך רגליים של כיסא, משיכת הגוף בשכיבה על הקורה, וקפיצה על רגל אחת.
    • הליכה על שמונה (מציירים את הספרה שמונה על הרצפה והילדים צריכים ללכת עליה, גלגול חישוק, ובעיטה בכדור.
    • הליכה על שרפרפים או כיסאות, קפיצה מהם, והליכה אחורה.
    • מסלול ג’מבורי.
    • הליכה בין צורות שונות (ריבוע, משולש, עיגול וכו’) קפיצה בין קוביות או מקלות, קליעה למטרה.
    • טיפוס בסולם (קטן), הליכה על חבל, וזחילה מתחת לכיסא או שרפרף.
    • הליכה על דפים בצבעים מסוימים מקצה אחד לקצה השני, ללכת מסביב לחישוק, ללכת על קצות האצבעות.

 

במפגשים אחרי החצר אני עושה בדרך כלל מפגשי שפה, יש הרבה משחקים מוכנים שאפשר לקנות ואז מחלקים לילדים חלק מהכרטיסיות והגננת נשארת עם החצי השני של הכרטיסיות, במידה ואין לכן אז אפשר או להכין מהמחשב או בעל פה, אפשר גם לקחת כדור להגיד מילה לזרוק לילד והוא עונה את התשובה.

אני משחקת כל משחק כזה במשך חודש, אני מאמינה שהחזרתיות עוזרת לילדים להפנים.

  1. משחק יחיד רבים אני אומרת יחיד ילד צריך לענות לי ברבים ולהפך הנה כמה דוגמאות:
  • תות אחד הרבה…
  • הרבה כדורים ו… אחד
  • בובה אחת הרבה…
  • ביצה אחת הרבה…
  • הרבה כלבים ו… אחד

 

  1. משחק הפכים כמו ביחיד רבים גם פה אני אומרת משהו והילדים אומרים לי את ההפך, לדוגמא:
  • חם והילדים עונים קר
  • גבוה והילדים עונים נמוך
  • חושך אור
  • בפנים בחוץ
  • רחב דק
  • ארוך קצר
  • רטוב יבש
  • מלוכלך נקי
  • שבור שלם
  1. זכר נקבה:
  • היא רוקדת והוא רוקד
  • הוא אוכל והיא אוכלת
  • היא נעלה נעליים והוא נעל
  • היא בכתה והוא בכה
  • הוא צחק והיא צחקה
  • הוא לבש והיא לבשה
  • היא ישבה והוא ישב

 

  1. מילים נרדפות:
  • חמה – שמש
  • חוטם – אף
  • פז – זהב
  • לבנה – סהר – ירח
  • דרור – חופש
  • אילן – עץ
  • מטר – גשם
  • רם – גבוה
  • שי – דורון – מתנה

 

  1. חרוזים:
  • שמש – אמש
  • חלון – בלון
  • תפוז – חרוז
  • גל – קל
  • חבית – גיגית
  • חם – שם
  • ילד – שלד
  • פטריה – מטריה
  1. אות פותחת- אומרים מילה והילדים צריכים להגיד מה האות הפותחת של המילה (לדוגמא: באיזה אות מתחילה המילה שמשיה), אפשר גם להפך: תנו לי מילה שמתחילה באות ש’.
  2. אות סוגרת- אומרים מילה והילדים צריכים להגיד את האות הסוגרת (באיזה אות מסתיימת המילה מגבת), גם כאן אפשר גם להפך תנו לי מילה שמסתיימת באות ת’.
  3. להזמין לצאת לפי האותיות שמתחילות את השם של הילדים (עכשיו יוצאים כל הילדים שהשם שלהם מתחיל באות א’), ילדים יותר גדולים אפשר לפי הברות.
  4. לזרוק לילד כדור להגיד תרגיל חשבון והם צריכים לפתור אותו (1+2 והילד עונה 3, 7-6 והילד עונה 1).
  5. אומרים את השם של הילד והוא צריך למצוא לשם שלו חרוז (מאיה פאפיה, רון עיפרון וכו’).
  6. לשלוח ילדים לחצר לפי צבע חולצה או צבע מכנסים.

לילדים צעירים– אפשר לעשות עם צבעים או חיות:

  1. הגננת מראה צבע והילדים צריכים להגיד איזה צבע זה (לדוגמא: מראה קובייה אדומה והילדים צריכים להגיד אדום).
  2. הגננת מראה חיות- והילדים צריכים להגיד איזו חיה זו או אם הם ממש צעירים אז שיעשו את הקול שהחיה עושה.
  3. אפשר לעשות את זה גם עם צורות- מראים צורה והילדים אומרים את שם הצורה.
  4. אפשר גם לפי הנושא הנלמד (נגיד בקיץ להביא דלי, גלגל, גלידה, כובע) הגננת מראה והילדים צריכים להגיד מה זה.
  5. שמות הילדים- הגננת אומרת את ההתחלה והילד ממשיך (אני קוראת לילד שקוראים לו יו… והילד עונה תם ביחד יותם).

 

אני משתדלת לצד החזרתיות שחשובה להפנמה גם לגוון את המשחקים, ולעשות כל פעם קצת אחרת, פעם עם כדור, פעם עם קלפים, פעם בעל פה, וכו’.

Leave a Reply

שתפו עם החברים שלכם