פעילות בעקבות הסיפור מעשה בכובעים

הסיפור מעשה בכובעים הוא סיפור קלאסי. הוא יכול להתחבר גם לפורים, אבל אפשר לספר אותו גם בכל זמן אחר.

 

  1. בהתחלה אני מקריאה לילדים את הסיפור בצורה פשוטה עם הספר ומראה תמונות. חשוב לספר מספר פעמים על מנת שהילדים יכירו את הסיפור היטב ויפנימו את המסר.
  2. אחרי כמה פעמים של קריאת הספר, מספרים את הסיפור עם המחשה. יש הרבה ערכות של הסיפור לקנייה, אבל אפשר גם לצייר לבד. דבר נוסף שאני אוהבת לעשות: במידה ויש לי בובות של קופים, אז אני ממחישה את זה בעזרת הבובות.
  3. לפעילות הבאה אני מבקשת מהילדים להביא כובע מהבית. כל ילד מראה במפגש את הכובע שהביא, ואנחנו מדברים האם זה כובע שלובשים בקיץ או בחורף ומראים את סוגי הכובעים שיש (כובע מצחייה, כובע צמר, כובע עם פונפון, כובע טמבל וכו’). פעילות זו אפשר לעשות גם כפעילות בקבוצה קטנה.
  4. ביום הבא הילדים מכינים כובעים בעצמם. אפשר לעשות כובעים מעיסת נייר, אפשר מבד, מעיתון , עם גומי, אפשר להכין כובעים מספוג ואפשר לקנות כובעים מפלסטיק ולתת לילדים לקשט. אני מעדיפה את הכובעים שהם עושים בעצמם. עם הכובעים שהילדים הכינו – עושים תצוגת אופנה.
  5. אני מנצלת את הסיפור לדבר ולחקור על הקופים – מה הם אוכלים? האם הם באמת מחקים בני אדם? כמה סוגי קופים יש? וכו’.
  6. נושא נוסף שאני בוחרת לחקור עם הילדים בעקבות הסיפור: מה זה עיר ומה זה כפר. או, אצלינו בארץ אפשר לדבר על ההבדל בין קיבוץ לעיר.

 

  1. פעילות נוספת זה המחזה של הסיפור עם הילדים. אפשר לעשות את זה עם הכובעים שהם הביאו מהבית או עם הכובעים שהכינו בסדנה.
  2. אני אוהבת לשחק עם הילדים משחק חיקויים בעקבות הספר. אני אומרת משהו והילדים חוזרים אחריי. אני עושה תנועה והילדים – אחריי. אחר כך אני בוחרת ילד שיעשה תנועות, והילדים אחריו.
  3. משחק “מה חסר בגננו הקטן” עם כובעים מסוגים שונים.
  4. משחק עם השיר “לכובע שלי שלוש פינות” – שרים את השיר וכל פעם מחסירים מילה.
  5. לילדי גן חובה – אפשר לכתוב על הכובעים אותיות. כל ילד חובש כובע עם אות, שמים מוזיקה והילדים מסתובבים בחדר. כאשר המוזיקה נפסקת, הילדים צריכים להסתדר לפי סדר עולה של הא”ב. עם צעירים אפשר לעשות את זה עם מספרים מ1-10.
  6. עבודה בעקבות ציורו של רנה מגריט – “בנו של האדם”, שם יש כובע. מדברים עם הילדים על הכובע בציור – באיזו צורה הוא? ממה הוא עשוי? אפשר לתת לילדים להכין כובע דומה.

 

אני מאמינה שמכל סיפור אפשר לעשות מגוון פעילויות, שמעצימות את החוויה ואת הפנמת הסיפור. 

 

הכותבת היא חמוטל לחמן,

מפתחת גישת ׳האמת בחינוך׳. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה.
מובילה את קהילות ׳האמת בחינוך׳ לאנשי חינוך והורים.

מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילדלהעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.

 

לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך:

https://hamutallachman.co.il/

Leave a Reply

שתפו עם החברים שלכם