פעילות בעקבות הסיפור מעשה בכובעים

הסיפור מעשה בכובעים הוא סיפור קלאסי מאת לוין קיפניס שיכול להתחבר גם לפורים, אבל אפשר לספר אותו גם בכל זמן אחר.

  1. בהתחלה אני מקריאה לילדים את הסיפור בצורה פשוטה, מתוך ספר ומראה את האיורים, חשוב לספר מספר פעמים על מנת שהילדים יכירו את הסיפור היטב ויפנימו את המסר.
  2. אחרי כמה הקראות של הספר, מספרים את הסיפור עם המחשה. יש הרבה ערכות מוכנות של הסיפור שאפשר לקנות, אבל אפשר גם לצייר לבד קופים, כובעים וסל. בגן שלי יש הרבה בובות של קופים ואני אוהבת לספר את הסיפור איתן ועם כובעים אמיתיים מהתחפושות.
  3. לפעילות הבא אני מבקשת מהילדים להביא כובע מהבית. כל ילד מראה במפגש את הכובע שהביא ואנחנו מדברים האם זה כובע שחובשים בקיץ או בחורף, מראים את סוגי כובעים שיש (כובע מצחייה, כובע צמר, כובע עם פונפון, כובע טמבל וכו') פעילות זו אפשר לעשות גם כפעילות בקבוצה קטנה.
  4. ביום הבא הילדים מכינים כובעים בעצמם- אפשר לפסל מעיסת נייר, אפשר מלבד, מניירות עיתון עם גומי, מספוג ואפשר לקנות כובעים מוכנים ולתת לילדים לקשט, אני מעדיפה את הכובעים שהם עושים בעצמם. עם הכובעים שהילדים הכינו עושים תצוגת אופנה.
  5. אני מנצלת את הסיפור לדבר ולחקור על קופים. מה הם אוכלים? האם הם באמת מחקים בני אדם? כמה סוגי קופים יש? וכו'.
  6. נושא נוסף שאני בוחרת לחקור עם הילדים בעקבות הסיפור זה מה ההבדל בין עיר לכפר. אצלנו בארץ אפשר לדבר על ההבדל בין קיבוץ לעיר.
  7. פעילות נוספת שאפשר לעשות זה להמחיז את הסיפור עם הילדים. אפשר להשתמש בכובעים שהם הביאו מהבית או בכובעים שהילדים עשו בסדנה.
  8. אני אוהבת לשחק עם הילדים משחק חיקוי בעקבות הספר- אני אומרת משהו והילדים חוזרים אחרי, אני עושה תנועה והילדים אחרי, אחר כך אני בוחרת ילד שיעשה תנועות והילדים אחריו.
  9. משחק "מה חסר בגנינו הקטן?" עם כובעים מסוגים שונים.
  10. משחק עם השיר לכובע שלי שלוש פינות, שרים את השיר וכל פעם מחסירים מילה .
  11. לילדי גן חובה- אפשר לכתוב על הכובעים אותיות, כל ילד חובש כובע עם אות, שמים מוזיקה הילדים מסתובבים בחדר, כאשר המוזיקה נפסקת הילדים צריכים להסתדר לפי סדר הא"ב. עם צעירים אפשר לעשות את זה עם מספרים מ1-10.
  12. עבודה בעקבות ציורו של רנה מגריט "בנו של אדם"- מדברים עם הילדים על הכובע בציור, באיזה צורה הוא? ממה הוא עשוי? אפשר לתת לילדים להכין כובע דומה.

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם