פעילות בעקבות הספר ברוז! ארנב! מאת איימי קראוס רוזנטל וטום ליכטנהלד

הסיפור “ברווז! ארנב!” מתאים לגילאי שנה עד 4 ויכול להוות מקפצה להרבה פעילויות.

  1. מתחילים מלספר את הסיפור מספר פעמים על מנת שהילדים יכירו את הסיפור והמסר.
  2. בהקראה הבאה מספרים את הסיפור עם דמויות של ארנב וברווז (מציירים או עם בובות).
  3. אחרי זה מביאים לילדים בובות אצבע או את הדמויות של הארנב וברווז מצוירות על מקל. הגננת מקריאה את הסיפור והילדים מרימים כל פעם את הדמות שמספרים עליה.
  4. אם הילדים כבר מדברים אפשר לפתח שיחה על מה הם חושבים- האם זה ברוז או ארנב?
  5. מביאים צילומים של ארנב וברווז אמיתיים ומסתכלים ביחד עם הילדים מה דומה ומה שונה?
  6. לומדים ביחד על ארנבים- מה הם אוכלים? איפה הם גרים? איך הם זזים בעולם? האם יש להם משפחה או הם חיים כלהקה?
  7. לומדים ביחד על ברווזים- מה הם אוכלים? איפה הם גרים? איך הם זזים? מה הקול שהם משמיעים? האם יש להם משפחה? האם הם חיים כלהקה?
  8. בפעילות הבאה הילדים צריכים להתנועע בחדר. כאשר הגננת משמיעה פעם אחת קול של ברווז ופעם אחת קול של ארנב (אפשר לחפש הקלטה של הקולות ולהשמיע או לעשות מהקול שלכן). הילדים צריכים לזהות את הקול וללכת כמו שהחיה הולכת אם זה ברווז כמו שברווז מתנועע אם זה ארנב כמו שארנב מתנועע.
  9. לילדים יותר גדולים- מחלקים את הילדים לשתי קבוצות כאשר קבוצה אחת מייצגת את הארנב וקבוצה שנייה את הברווז. מציירים על הרצפה קו, קבוצת הארנבים נמצאת מצד אחד וקבוצות הברווזים נמצאת בצד השני של הקו. כל קבוצה צריכה לנסות לחצות את הקו לצד השני וגם למנוע מהקבוצה השנייה להיכנס לצד שלה, המטרה של הילדים יחליפו צד.
  10. מדברים על המסר של הסיפור, על כך שכל אחד מאיתנו רואה דברים בצורה קצת שונה, לאחד זה נראה ברווז לשני ארנב, אחד חושב שצבע ורוד זה יפה אחר פחות אוהב, אחד מאוד אוהב לאכול עגבנייה שני לא, בעיני אחד זה מעליב שמישהו מתנהג או אומר דברים מסוימים לאחר זה נראה בסדר.
  11. פעילות מישוש בעקבות הספר- לארנב יש פרווה לברווז נוצות, בתיבת מישוש שמים חפצים מפרווה ודברים מנוצות והילדים ממששים ואומרים האם זה ברווז או ארנב.
  12. משחק לוטו או משחק זיכרון לפי התמונות של הספר- מצלמים כמה תמונת מהספר אפשר גם תמונות אמתיות של ברווזים וארנבים, מדפיסים פעמיים כל תמונה ומכינים את המשחק ויושבים עם קבוצה קטנה של ילדים לשחק. מי שאין לה הרבה ילדים בקבוצה וישנה אפשרות יכולה להכין לכל ילד ערכת משחק בעקבות הסיפור שייקח הביתה.
  13. במידה וישנה אפשרות או שיש חוג חיות, אפשר להביא לגן בתקופה בה אתן מקריאות את הסיפור ארנב, ואפשר לנסות לארגן סיור לפינת חי לראות ברווזים וארנבים.

שירים על הנושא:

    • ברווזים ברווזים בואו הביתה
    • יש לי מותק של ארנב
    • סבתא של אפריים
    • הברווזה עליזה
    • שיר צחצוח של הארנב
    • שיר פתיחה של סימון הארנב
    • בלול של דודה בתיה
    • יש לי ברווזים/ אתי גרנות ויזר
    • דונלדק/ מייק בורנשטיין

במיוחד בשבילכן, הכנתי רשימת השמעה להפעלה נוחה ומהירה של השירים בזמן מפגש:

לחצי כאן

 

היופי בספרים שאפשר לצאת מהם לעוד המון מקומות ופעילויות וללמוד מהם על המון דברים שונים מעבר למסר של הסיפור.

 

לרעיונות ומערכים נוספים הכנסי לאתר של גישת האמת בחינוך: https://hamutallachman.co.il/

Leave a Reply

שתפו עם החברים שלכם