רעיונות למסיבות סיום

פעילויות ורעיונות לשתי מסיבות סיום: לצעירים בעקבות הספר “איה פלוטו”
ולבוגרים – בנושא שפות.

 

איה פלוטו:
הספר איה פלוטו הוא קלאסיקה ספרותית לילדים. דרכו אפשר לדבר על החיות השונות- איפה הן
גרות, איך הן הולכות וכו’.
במהלך המסיבה הגננת מקריאה את הסיפור ובכל פעם שגדי פוגש חיה עוצרים את ההקראה,
משמיעים שיר על החיה והילדים רוקדים ריקוד שמותאם לה. אם זה ממש תינוקות אז שרים שיר
שמתאים והילדים עושים תנועות יחד עם הגננת.

  • רשימת השירים:
    * הצפרדע / רונית פלד
    * דג קטן / סיגל בראון
    * פרפר נחמד / לאה נאור ונורית הירש
    * פרש (רוץ בן סוסי) / חיים נחמן ביאליק
    * פרה נחמדת / אפרת סרברו
    * כושי כלב קט / דליה פרידלנד

תפאורה והזמנה:
* תמונות של כל החיות שגדי פוגש.
* ציור של המקומות שגדי הולך בהם ופוגש את החיות.
* לייצור אווירה של קיבוץ- לקשט בשיבולים, קש, טרקטורים וכו’.
* כהזמנה- ציור בסגנון הציור השבועי לילד שמפורסם בעיתון ובו צריך לחפש בכל פעם דמות אחרת.
בציור צריך לחפש את פלוטו ומאחורה רושמים-“בואו לעזור לנו לחפש את פלוטו” ומוסיפים את
פרטי המסיבה.
* מצלמים סרטון בוא מופיע כלב. הגננות מדובבות את הסרטון ואומרות את פרטי המסיבה.
תמונות של כל החיות שמופיעות בספר, על כל חיה תהיה כתובה מילה שביחד תרכיב את ההזמנה.

 

מתנה:
* מדפיסים את הספר עם תמונת הילד במקום גדי (לגזור ולהדביק או לעצב במחשב ולהדפיס).
* דמויות מהסיפור ותיאטרון בובות.
* משחק מגנט של דמויות הסיפור.
* חולצה עם כריכת הספר.

 

 

שפות:
לבוגרים אפשר לעשות מסיבה בנושא שפות. אני בוחרת ארבע שפות שונות (אני עשיתי עברית,
ערבית, רוסית ואנגלית). אם יש שפה שמדוברות בגן כמו אמהרית, ספרדית או כל שפה אחרת
כדאי להוסיף אותה. אפשר להשתמש במבנה המסיבה לכל שפה שתבחרו.
את המסיבה פותחים בשיר “אצלנו בחצר” בו כל ילד מייצג מדינה אחרת עם שפה שונה.
בין לבין אני מספרת שטוזים על שמות הילדים (לדוגמא: פעם מקרוני אכל את רוני, פעם פאפייה
אכלה את מאיה וכו’).הילדים עונים לי “שטויות שטויות זה לא יכול להיות” ואני עונה “אז מה זאת
כל החוכמה”.
אחר כך אני בוחרת שיר בערבית (אני בחרתי שיר על צבעים) הילדים קבלו דליי צבע ריקים ורוקדים
כאילו הם צובעים את הקירות.
שיר ברוסית (אני בחרתי שיר של מספרים) כתבנו מספרים על הקוביות והילדים בנו מגדל לפי
המספרים.
שיר באנגלית (בחרתי את צוללת צהובה), הכנו מראש צוללות מקרטון והילדים רקדו בתוכן.
מצאתי גרסאות שלו בעברית, רוסית, אנגלית וערבית we are the world לסיום בחרתי את השיר
וחברתי רק את הפזמון בכל שפה.
הכנו פאזל עם מספר חלקים כמספר הילדים וכתבנו עליו בארבע השפות “שיהיה בהצלחה!”. כל
ילד קיבל חתיכה של פאזל ובמהלך השיר שם את זה על הלוח והתיישב במעגל. בסוף השיר הפאזל
הושלם.

 

רשימת השירים:

  • אצלנו בחצר / נעמי שמר
  • אלואן אלואן(שיר על צבעים בערבית)
  • Считалочка (שיר על מספרים ברוסית)
  • Yellow submarine(שיר באנגלית)
  • אנחנו העולם בארבע שפות
  • Frère Jacques(צרפתית)
  • The Wheels on The Bus

תפאורה והזמנה:

  • הזמנה שכתובה בארבע שפות
  • סרטון שבו הילדים מזמינים למסיבה ומשלבים שם מילים שהם יודעים באותה שפה.
  • תפאורה- משפטים בארבע שפות שהילדים קשטו.
  • תמונות סלפי שהילדים צלמו עם הדבר שהם הכי אוהבים בגן.

מתנה:

  • חוברת צביעה מתמונות של הילדים+ טושים
  • חולצה עם ציור שהילדים ציורו
  • משחק זיכרון עם תמונות הילדים
  • משחק זיכרון עם מילים בארבע השפות

 

במסיבת סיום אני אוהבת לסכם שנה ולעשות משהו שקשור במה שלמדנו השנה או באופיים של הילדים, לכן זה יכול וצריך להשתנות בהתאם לקבוצה.

 

הכותבת היא חמוטל לחמן,

מפתחת גישת ׳האמת בחינוך׳. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה.
מובילה את קהילות ׳האמת בחינוך׳ לאנשי חינוך והורים.

מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילדלהעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.

 

לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך:

https://hamutallachman.co.il/

Leave a Reply

שתפו עם החברים שלכם