מערך בנושא יום הזיכרון

מערכים שמתאימים להכנת הילדים ליום הזיכרון ולתיווך שלו

 

1. לקראת יום הזיכרון, אני מלמדת את הילדים על חיילות הצבא השונים, אני מזמינה חלק מההורים שיבואו ויספרו על שירותם הצבאי ומה הם עשו בו. כל הורה בא ביום אחר ומספר את סיפורו, אנו מאזינים לשירי החילות.

2. הכנת חבילות לחייליים-אני יוצרת קשר עם חייל שאני מכירה או דרך האגודה למען החייל, ואני והילדים מכינים חבילה לחיילים. לפעמים זו חבילה אחת כללית שנשלחת לגדוד ולפעמים כל ילד מכין חבילה שניתנת לחייל מסוים. הילדים ואני מצירים ציורים לחיילים, כותבים להם ברכות, הילדים מקשטים את הקופסא, ההורים מביאים ממתקים, מוצרי מזון ומוצרי היגיינה ושולחים את החבילה בדואר או דרך אחד החיילים.

3. שיחה ודיון עם הילדים על מהו זיכרון? אנו מדברים על הזיכרונות שיש לילדים משנה קודמת או אפילו מתחילת השנה. אז אנחנו מדברים על מה זה אומר לזכור אנשים? ומתי אנחנו צריכים לזכור אותם? אנחנו מדברים גם על דברים שיכולים לעזור לנו לזכור.

4. הסבר על החילים ששומרים על המדינה, ושביום הזיכרון אנו זוכרים ומכבדים את החיילים ששומרים על מדינת ישראל, שכשתהיה צפירה אנחנו נעמוד ונזכור את החיילים.

5. פעילות בעקבות השיר החול יזכור- אני והילדים עומדים ליד שולחן החול, בהתחלה הילדים לוקחים חול באגרוף כף היד ואז פותחים את היד והחול נוזל מבין האצבעות ואז אנחנו מדברים איך החול יכול לזכור, אנחנו מרטיבים את החול ואז הילדים מטביעים בו את כף היד או כף הרגל, אנו מאזינים לשיר ורוקדים לצליליו.

 

שירים בנושא יום הזיכרון:

• טוליק
• החול יזכור
• חורף 73
• הרעות
• אנחנו שנינו מאותו הכפר
• שיר לשלום
• שמור על העולם ילד

במיוחד בשבילכן, הכנתי רשימת השמעה להפעלה נוחה ומהירה של השירים בזמן מפגש.
לצפייה ברשימת ההשמעה ביוטיוב לחצי כאן

 

אני מאמינה שחשוב לתווך לילדים את יום הזיכרון ולהסביר להם עליו.

 

הכותבת היא חמוטל לחמן,

מפתחת גישת ׳האמת בחינוך׳. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה.
מובילה את קהילות ׳האמת בחינוך׳ לאנשי חינוך והורים.

מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילדלהעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.

לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך:

https://hamutallachman.co.il/

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם