מערך ליום כיפור

על יום כיפור אני מלמדת רק את הבוגרים (ילדים מעל גיל שלוש), במיוחד בשנה כזאת שזה כל כך קרוב לתחילת השנה. עם הילדים הצעירים אני פשוט ממשיכה את הפעילויות להסתגלות, ואם רגוע בגן אז גם מדברת איתם על סוכות.

  1. בראש השנה למדנו שכאשר תוקעים בשופר שערי השמים נפתחים וקובעים את מה שיהיה לנו בשנה החדשה. אפשר להמשיך ולהרחיב על כך ולספר שלפני יום כיפור אנחנו בודקים שהתנהגנו יפה ומבקשים סליחה ממי שפגענו בו.
  2. מסבירים לילדים שבסוף יום כיפור תוקעים שוב בשופר, והפעם שערי השמים נסגרים. אפשר לתקוע בשופר ולתת לילדים לנסות גם לתקוע בשופר.
  3. שמים מוזיקה בחדר ונותנים לילדים להסתובב. כשהמוזיקה נפסקת הם אומרים מילה טובה לחבר שלידם.
  4. מפזרים בחדר חישוקים ובתוכם דפים עם מילים ומשפטים של חברות, למשל: אני אוהב אותך, כיף לי לשחק איתך, אתה לבוש יפה. הילדים מסתובבים בחדר לוקחים דף וחוזרים לשבת במקום שלהם. הגננת מקריאה את המילים שכל ילד בחר, והם צריכים להגיד עוד מילה או משפט שקשורים בזה (למשל: הגננת מקריאה "אני אוהבת לשחק איתך" והילדה יכולה לענות "כיף לי כשמשתפים אותי במשחק").
  5. לוקחים בריסטול שעליו הגננת רושמת גמר חתימה טובה. נותנים לכל הילדים לצייר על הבריסטול, אם יש ילדים שיודעים לכתוב אז הם יכולים לכתוב גם גמר חתימה טובה. תולים את הבריסטול על לוח בגן, אפשר גם לצלם את כל הילדים מתחתיו ולשלוח להורים.

 

שירים וסיפורים ליום כיפור:

  • לו יהי / נעמי שמר
  • ברוגז שולם / מירב האוסמן
  • סליחה אמתית /סלעית פרידמן בירן
  • סליחה / אריאלה סביר
  • הסליחה / ריקי בן זקן

 

אני אוהבת להקדיש את הלמידה על יום כיפור כדי לעסוק ולדבר על חברות.

 

 

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם