מערך עבודה בקבוצות קטנות לפסח

רעיונות לעבודה בקבוצות קטנות על נושאי החג.
כולל רשימת השמעה של שירי אביב ופסח

  1. אני מנצלת את פסח על מנת ללמד את הילדים על מה צף ומה שוקע. אני מבקשת מכל ילד להביא שני חפצים מחומרים שונים ואז בקבוצה קטנה אני שמה גיגית עם מים וכל ילד מכניס את החפצים שלו. אנו רואים מה צף ומה שוקע, ואנו מסקים מסקנות לגבי החומרים השונים.
  2. הכנת יין צימוקים – כל קבוצה מכינה את היין שלה: שמים צימוקים, סוכר ומים בבקבוק, אחרי זה מכסים את פתח הבקבוק עם בלון ומחכים שהבלון יתנפח. כשהוא מתנפח אנו יודעים שהיין מוכן, חברי הקבוצה חוקרים את תהליך הכנת היין והתסיסה.
  3. חמץ- מביאים מבחר מאכלים והילדים בקבוצה צריכים למיין מה עשוי מחמץ ומה כשר, מסבירים בדיוק ממה עשויים המצרכים שהם חמץ, ולמה בפסח לא אוכלים חמץ.
  4. ניקיון- כל קבוצה מקבלת אזור או חפצים בגן (קבוצה של שולחנות, קבוצה של כיסאות, קבוצה של מתקני חצר). חברי הקבוצה צריכים לנקות את הרהיט או החפץ שקיבלו. אפשר לתת לילדים סוגים שונים של מטליות ומים וסבון ושהם יבדקו איזו מטלית מנקה הכי טוב.
  5. טיט- חוקרים ביחד עם הילדים ממה עשוי הטיט? מה גורם לו להתקשות? מביאים חומרים שונים (בוץ וקש, חול רטוב וקש, חול יבש, אדמה יבשה, חימר וכו') מביאים לכל ילד מספר קופסאות מלבניות, כל ילד שם בתוך כל אחת מהקופסאות חומר שונה (באחת חימר, באחת חול יבש, באחת בוץ) נותנים לזה להתייבש בשמש ורואים מה נשאר שלם ובצורה מלבנית אחרי שהוא יוצא מהקופסא, ומה מתפורר.
  6. בניית פירמידה- יושבים עם הקבוצות בפינת קוביות, ומבקשים מהקבוצה לבנות פירמידה, בודקים עם הילדים איך צריך לבנות כדי שהפירמידה תהיה יציבה? איזה בסיס צריך להיות? איזה חלקים שמים בהתחלה ואיזה בסוף?
  7. מצה- חוקרים ממה עשויה המצה: באיזה צורות היא מגיעה, טועמים את המצה, מרגישים את הטעם, את המרקם שלה ומשווים ללחם.
  8. חוקרים על 10 המכות- מדברים על כל מכה ומדמיינים האם זה קרה בכל מצרים? האם רק אצל פרעה? חוקרים מה כל מכה אומרת?

במיוחד בשבילכן, הכנתי רשימת השמעה להפעלה נוחה ומהירה של השירים בזמן מפגש: לחצי כאן

 

אני מנצלת את הקבוצה הקטנה על מנת לחקור ולהעמיק בתכנים של החג.

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם