מערך פעילויות בעקבות הספר "אמא נשארת בגן" של דקלה קידר

בכל בוקר נעמי מבקשת מאמא להישאר איתה בגן, עד שיום אחד אמא מסכימה.
רעיונות לפעילויות בעקבות הסיפור המקסים הזה:

  1. אני מתחילה מלקרוא את הספר עם הילדים מספר פעמים, על מנת שיכירו את הסיפור.
  2. אחרי שהילדים מכירים את הסיפור, אני מספרת את הסיפור עם המחזה בעזרת דמויות (או הדמויות של הסיפור מצוירות/מצולמות, או שאני לוקחת בובות מהגן).
  3. בפעם הבאה שאנחנו מספרים את הסיפור, הילדים מציגים את הדמויות (גם פה – או שאני נותנת להם דמויות מצוירות על מקל שהם מחזיקים, או בובות מהגן),
    אני מספרת את הסיפור וכל ילד מרים את הדמות שלו כאשר היא מוזכרת בסיפור.
  4. אני מבקשת מראש מההורים להביא תמונה של עצמם (של ההורים). בסדנה הילדים מקשטים את התמונות ומחפשים אותם לארנב עם המון קישוטים, כמו בסיפור.
  5. בהמשך, אחרי שהדמויות שהילדים הכינו מוכנות, אנחנו משחקים איתן משחק מחבואים: הגננת מחביאה אותן בכל מיני פינות בגן וכאשר כל הדמויות מוחבאות הילדים צריכים לחפש איפה מתחבאים "ההורים". אחרי שכל הילדים מצאו את הדמויות, נותנים להם קצת להיות עם הדמויות ולהחזיק אותן ואז תולים את זה בגן על הלוח, בשרשרת או מניחים על מדפים.
  6. עם ילדים בוגרים יותר אפשר לנהל דיון בעקבות הסיפור: האם הורים יכולים להיות בגן? האם זה מתאים? האם הם היו רוצים שההורים יישארו בגן?
  7. החל מגיל 3 (ואולי קצת לפני) אפשר לשוחח על מה יכול לעזור להם להיפרד מההורים בבוקר ועל איך אפשר להתמודד עם געגוע. יושבים עם כל הילדים וחושבים ביחד על טקסי פרידה שאפשר לעשות בגן וכל ילד בוחר לו את הטקס שמתאים לו. כל ילדי הגן בוחרים ביחד שיר שהם אוהבים במיוחד ומחליטים שזה יהיה השיר שילווה את התקופה.
  8. משחקים משחק:"מי התחפש פה?"- מביאים תחפושת שמסתירה גם את הפנים ומחביאים בתוכה ילד או אשת צוות. הילדים צריכים לנחש מי נמצא בתוך התחפושת.
  9. משחק דמיון:"מה ההורים עושים עכשיו?" – יושבים בקבוצה קטנה וכל ילד מדמיין איפה ההורים שלו נמצאים עכשיוומה הם עושים. הגננת כותבת את תשובות הילדים.

 

אפשר להיעזר בספרים ולעשות בעקבותיהם פעילויות. 
זה יכול לעזור לילדים להיפתח, להתגבר על קושי ולהזדהות עם הדמויות בסיפור. 

 

הכותבת היא חמוטל לחמן,

מפתחת גישת ׳האמת בחינוך׳. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה.
מובילה את קהילות ׳האמת בחינוך׳ לאנשי חינוך והורים.

מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילד, להעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.

 

לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך:

https://hamutallachman.co.il/

 

 

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם