מערכים ליום הזיכרון לשואה וליום הזיכרון לחללי צה"ל

  1. יום השואה- את יום השואה בעיני נכון לתווך לילדים בני 3 ומעלה, לצעירים יותר (1-2) הייתי בעיקר מסבירה על הצפירה (יש סרטון מצוין ביוטיוב).
    אני מתחילה ומספרת לילדים שבאותה תקופה לא היתה מדינה ליהודים והם היו מפוזרים בעולם, אני לוקחת גלובוס ומראה לילדים את כל המדינות שבהם היו יהודים, אני מסבירה שהיהודים היו מאוד מוצלחים, חכמים ועשירים, ושבגרמניה נבחרה ממשלה שלא אהבה יהודים, כי הם הרגישו שהיהודים לוקחים מהם ואז הם החליטו שכל היהודים יעברו לגור רק ברחוב אחד, בשלב הזה אני מפזרת חישוקים על הרצפה (כמספר היהלדים בגן) כל ילד נכנס לחישוק ואני מסבירה היהודים היו חיים בבית שלהם קמים בבוקר, מצחצחים שינים, מתלבשים, אוכלים ארוחת בוקר ויוצאים לגן, לבית ספר ולעבודה (כאן הילדים יוצאים מהחישוק ומסתובבים בחדר) ואז חוזרים לחישוק אוכלים ארוחת ערב, רואים טלוויזיה, מתקלחים והולכים לישון ובבוקר שוב הולכים לגן, בית ספר, עבודה וכו', אני חוזרת על זה עם הילדים כמה פעמים.
    ואז אומרת ויום אחד אמרו להם עכשיו אתם צריכים לעזוב את הבית ולעבור לגור במקום אחר כולם יוצאים מהחישוקים, אני אוספת את החישוקים שמה שנים שלושה חישוקים גדולים ומבקשת מכל הילדים להיכנס לשלושת החישוקים האלו, אני שואלת אותם אם נעים להם להיות הרבה ילדים בחישוק? ומסבירה שככה היה ליהודים שגרו כמה משפחות בבית אחד ובצפיפות, ולזכר היהודים שהיה להם קשה היום תהיה צפירה ונעמוד ונרכין ראש ונזכור אותם.
  2. אני משמיעה לילדים את השיר "אלי אלי" ומלמדת אותם את השיר בשפת הסימנים של החרשים.
  3. מראה או משמיעה להם את הסרטון מהיוטיוב "כשמכירים את הצלילים"
  4. אני מראה ציורי ילדים שצוירו בגטו (תכתבו בגוגל ציורי ילדים מתקופת השואה, או ציורי ילדים מהמוזאון היהודי בפראג) אני והילדים מדברים מה הם רואים בציור, איזה צבעים יש בהם, מה הם חושבים שהילד שצייר הרגיש או חשב בזמן שצייר את הציור?
  1. ליום הזיכרון לחללי צה"ל- אני מסבירה שיש חיילים ששומרים על מדינת ישראל, אנחנו מדברים על סוגי החילות שקיימים, ושהיום כשתהיה צפירה נזכור את החיילים ששומרים על מדינת ישראל.

 

דקלומים וסיפורים בנושא:

  • "מה אומרת הצפירה", "חלמתי שם", "נרות שמחים נרות עצובים", "חיים- למשתהים לשאול" כולם של בת שבע דגן.
  • למה לנפתלי קוראים נפתלי/ אלונה פרנקל
  • ילד כוכב/ רשל אופיטר דויב
  • המגרה השלישית של סבא/ג'ודי טל-קופלמן (לילדים בני 5 ומעלה)
  • תומי/ בדזיך פריטה
  • צ'קה, הכלבה בגטו/ בת שבע דגן

 

חמוטל לחמן
גישת האמת בחינוך
054-4610554

ניתן לצפות בתכנים נוספים באתרים הבאים:

      

נ.ב
על מנת שלא תפספסו מדי שבועיים את מערכי השיעור,
תוכלו להירשם כאן לרשימת הדיוור:

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם