מערכים ליום ירושלים

  1. הכותל- הסבר על הכותל ולהראות תמונות של הכותל, הכנת הכותל מקוביות עם הילדים, כל ילד אומר בקשה שהיה רוצה, הגננות כותבות והילדים מכניסים לכותל.
    עם צעירים- אפשר פשוט לבנות כותל מקוביות רכות/ או קטנות בלי הרבה הסברים, להראות להם תמונה ולשיר שיר.
  2. סיפורה של העיר ירושלים- הקראת סיפורה של העיר ירושלים מימי התנ"ך ועד היום. (מתאים לילדים מגיל 3 ומעלה).
  3. אתרים חשובים בירושלים- מביאים תמונות של אתרים חשובים בירושלים (מגדל דויד, כנסת ישראל, גן הפעמון, שערי ירושלים, גן החיות התנכי, תחנת הקמח), מראים לילדים את התמונות ומסבירים על כל אתר.
    עם צעירים- הייתי מנסה לעשות תחנת קמח מראה את הסיבוב או נותנת להם לסובב, משחק עם פעמון לגן הפעמון, מכינים ביחד את גן החיות התנכי ושמים שם חיות.
  4. התבוננות בציורים שונים של ירושלים- ציור של ירושלים של נחום גוטמן, ציור של ירושלים ראובן רובין, ציור של ירושלים של רפי פרץ. מתבוננים בציורים ומשווים בניהם.
    עם הילדים הצעירים אפשר להראות את התמונות, לדבר על הצבעים לצייר באותם צבעים.
  5. שמות ירושלים- חוקרים ביחד עם הילדים את השמות השונים שניתנו לירושלים. למה היא נקראה כך ובאיזו תקופה?
  6. חידון על שערי ירושלים ואתרים נוספים- מצלמים את הילדים עושים את השערים ואתרים נוספים ושולחים להורים, ההורים צריכים לנחש איזה שער או אתר זה. (שער האריות- הילדים מחזיקים אריות, שער הפרחים הילדים עם פרחים, שער האשפתות הילדים ליד פחי זבל, שער ציון תמונה של מישהו שקוראים לו ציון (ציון ברוך) או מחזיקים תמונה כללית של ירושלים, שער יפו הילדים יחזיקו תמונה של מגדל השעון ביפו תל אביב, השער החדש- מחזיקים משהו חדש או את המילה חדש, שער הרחמים- אפשר לשים ברקע את השיר שער הרחמים, שער שכם הילדים עומדים שכם לשכם).
  7. טיול לירושלים -מארגנים טיול לעיר העתיקה הורים וילדים, מזמינים מדריך שמומחה להדרכת סיור לילדים. (מתאים לילדים מגיל 3 ומעלה).
  8. משחק עם מפת ארץ ישראל להכרת ירושלים- במשחק ישנן שאלות על ירושלים ועל האתרים השונים בה והוא כולל תמונות של כל השערים ותמונות של אתרים מירושלים.
    אפשר ללמד דרך המפה, אפשר לשחק עם קבוצה קטנה שכל ילד עונה על שאלה ובמידה וענה נכון מניח את החייל שלו על המפה באזור ירושלים.

 

שירים בנושא

אני מאוד אוהבת ומעדיפה להשתמש בשירים הקלאסיים של ירושלים, אבל אני נותנת פה עוד אופציות.

  • ירושלים של זהב
  • ירושלם
  • אור וירושלים
  • לך ירושלים
  • בירושלים
  • שמות רבים לירושלים
  • הי הו עולים לירושלים/ מירב האוסמן.
  • כפיים לירושלים/ אתי גרנות וייזר ואריאלה בוארון.
  • מחרוזת ירושלים שלי/ חנה סתוי ושרונה חיוחמו.

 

אני אוהבת ללמד על ירושלים, וארץ ישראל בכלל, לאורך כל השנה ולאו דווקא במועדים מסוימים. במידה וגיל הילדים מאפשר אני אוהבת לארגן סיור משותף בירושלים, במידה ולא אפשר שהם יביאו תמונות שלהם מירושלים ותדברו על המקומות שהם היו בהם.

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם