פעילויות בקבוצות קטנות בנושא פורים והאביב

העבודה בקבוצות קטנות מאפשרת יותר שיח וחקר אישי וקבוצתי שמהם הילדים מפיקים המון.

פורים:
  1. על השולחן מפזרים פתגמים (לאו דווקא כאלה שקשורים לפורים), כל קבוצה בוחרת פתגם וחושבים איך להתחפש לפתגם הזה. במפגש הילדים האחרים צריכים לנחש איזה פתגם זה.
  2. לוקחים את הציור "הליצן" של רומרו בוריטו והילדים מסתכלים ואומרים מה הם רואים, מה הליצן הזה משדר להם, אחר כך בסדנה הם יוצרים ליצן משלהם.
  3. שיחה על תחפושות- כל ילד מספר למה הוא מתחפש או היה רוצה להתחפש ומדברים איתם על מה מייצגת הדמות הזאת שהם בחרו להתחפש אליה, בעיניהם ובכלל.
  4. רעשנים- חוקרים ביחד עם הילדים מה יכול להפיק רעש, מתחילים מהגוף, אחר כך מחפצים בחדר, אחר כך מדברים בחצר. אחרי שחקרנו, כל אחד בוחר איך הוא רוצה להשמיע רעש ואז במפגש משמיעים את השיר "חג פורים" וכל אחד משמיע את הרעש בדרך שהוא בחר (גוף, משהו מהחצר, חפץ מהגן).
  5. הכנת אוזני המן- יושבים עם קבוצה ומכינים אוזני המן. אפשר לשלוח את המאפים הביתה, לחלק במשלוחי מנות, או לתת לילדים לאכול.
  6. הכנת משלוחי מנות- מביאים כיבוד וכל קבוצה מכינה את המשלוח שלה, מקשטת אורזת, בוחרת מה להכניס למשלוח, את המשלוחים אפשר לחלק לגנים השכנים או לבתי אבות.
  7. דמויות המגילה- מנהלים שיחה על דמויות המגילה. מה מייצגת כל דמות? למי הילדים מתחברים ולמה? מה "הנהפכו" אצל כל דמות.

אביב:

  1. יוצאים לטבע כל פעם עם קבוצה קטנה אחרת ובודקים מה קורה בטבע באביב מבחינת העצים, הפריחה, החרקים, אפשר לצאת עם זכוכית מגדלת ולחפש חרקים.
  2. מעקב אחרי זחל המשי בכל שלבי התפתחות- לכל קבוצה יש את הקופסא שלה עם טוואי המשי, הילדים אחראים לנקות את הקופסא, לתת להם אוכל, לשים לב לשינויים ולתעד אותם.
  3. עבודה בעקבות הציור של סלבדור דאלי "ספינת הפרפרים" הילדים מתבוננים בציור מדמינים למה סלבדור דאלי צייר דווקא את הפרפרים על הספינה, מה מסמל פרפר? איזה צבעים יש לפרפרים בציור? האם לפרפרים אמיתיים יש צבעים כאלה? בסדנה כל ילד יכול ליצור את הפרפר שלו.

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם