פעילויות פעילות בעקבות הספר "אמא נשארת בגן" / דקלה קידר

בכל בוקר נעמי מבקשת מאמא להישאר אתה בגן, עד שיום אחד אמא מסכימה.
רעיונות לפעילויות בעקבות הסיפור המקסים הזה

  1. אני מתחילה מלקרוא את הספר עם הילדים מספר פעמים, על מנת שיכירו את הסיפור.
  2. אחרי שהילדים מכירים את הסיפור, אני מספרת את הסיפור עם המחזה בעזרת דמויות (או הדמויות של הסיפור מצוירות/מצולמות או שאני לוקחת בובות מהגן).
  3. בפעם הבאה שאנחנו מספרים את הסיפור הילדים מציגים את הדמויות ( גם פה או שאני נותנת להם דמויות מצוירות על מקל שהם מחזיקים או בובות מהגן) אני מספרת את הסיפור וכל ילד מרים את הדמות שלו כאשר היא מוזכרת בסיפור.
  4. אני מבקשת מראש מההורים להביא תמונה של עצמם. בסדנה הילדים מקשטים את התמונות ומחפשים אותם לארנב ועם המון קישוטים כמו בסיפור.
  5. בהמשך אחרי שהדמויות שהילדים הכינו מוכנות אנחנו משחקים איתן משחק מחבואים, הגננת מחביאה אותם בכל מיני פינות בגן וכאשר כל הדמויות מוחבאות הילדים צריכים לחפש איפה מתחבאים ההורים. אחרי שכל הילדים מצאו את הדמויות, נותנים להם קצת להיות ולהחזיק ואז תולים את זה בגן על הלוח, בשרשרת או מניחים על מדפים.
  6. עם ילדים בוגרים יותר אפשר לנהל דיון בעקבות הסיפור: האם הורים יכולים להיות בגן? האם זה מתאים? האם היו רוצים שההורים יישארו בגן?
  7. החל מגיל 3 ואולי קצת לפני אפשר לשוחח על מה יכול לעזור להם להיפרד מההורים בבוקר? איך אפשר להתמודד עם געגוע? יושבים עם כל הילדים וחושבים ביחד על טקסי פרידה שאפשר לעשות בגן וכל ילד בוחר לו את הטקס שמתאים לו. כל ילדי הגן בוחרים ביחד שיר שהם אוהבים במיוחד ומחליטים שזה יהיה השיר שילווה את התקופה.
  8. משחק מי התחפש פה?- מבאים תחפושת שגם מסתירה את הפנים ומחביאים בתוכה ילד או אשת צוות והילדים צריכים לנחש מי נמצא בתוך התחפושת.
  9. משחק דמיון מה ההורים עושים עכשיו? יושבים בקבוצה קטנה וכל ילד מדמיין איפה ההורים שלו נמצאים עכשיו? מה הם עושים? הגננת כותבת את תשובות הילדים.

 

אפשר להיעזר בספרים ולעשות בעקבותיהם פעילויות. זה יכול לעזור לילדים להיפתח, להתגבר על קושי, ולהזדהות עם הדמויות בסיפור.

 

לרעיונות ומערכים נוספים הכנסי לאתר של גישת האמת בחינוך: https://hamutallachman.co.il/

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם