פעילות בעקבות סיפור לאביב וסיפור לפסח

דרך נוספת כדי להכניס את הילדים לאווירת החג וללמד אותם את תכניו

  1. פעילות בעקבות הספר שלושה פרפרים מאת לוין קפניס: אני מתחילה מקריאה של הסיפור מספר פעמים על מנת שהילדים יכירו אותו.
  2. אחרי שהילדים מכירים את הסיפור אני מחלקת להם פרפרים בצבעים שונים לפי הסיפור ואנו ממחיזים אותו ורוקדים עם הפרפרים.
  3. אני מפתחת עם הילדים דיון על מה היא חברות? ומה הם היו עושים במקום הפרפרים? איך עוד אפשר להסתתר מהגשם?
  4. יצירה- הכנת פרפרים בעקבות הסיפור, בסדנה כל ילד מכין את הפרפר שלו, אחר כך אפשר לעשות ריקוד עם הפרפרים, או אפילו לספר את הסיפור כאשר הילדים מחזיקים את הפרפרים שלהם.
  5. אני מנצלת את הסיפור כדי לדבר על מושגים של קרוב ורחוק. מה מבחינתם קרוב? מה זה רחוק? ואנחנו משחקים משחק של קרוב ורחוק- אני אומרת לעמוד ליד שולחן קרוב והילדים צריכים להיעמד ליד השולחן הקרוב ביותר אליהם, אני אומרת לחבק חבר שקרוב אליהם והם צריכים לחבק את החבר שעומד הכי קרוב, אני אומרת לשבת על כיסא רחוק והילדים צריכים להתיישב על כיסא רחוק, ללכת להביא משחק מרחוק, ללכת לחבק עץ רחוק וכו'.
  6. בפסח אני מאוד אוהבת את הסיפור מעשה באגוז הזהב מאת לוין קפניס. גם במקרה זה אני מתחילה עם לספר את הסיפור מספר פעמים על מנת שהילדים יפנימו ויכירו אותו.
  7. אני עושה עם הילדים פעילות מיון- אנו ממינים סוגים שונים של אגוזים, רואים מה דומה להם ומה שונה בהם, איפה גדל כל סוג של אגוז, ואנו שמים לב שמבין כל האגוזים אין אגוז של זהב, ומבינים את ההבדל בין מציאות לדמיון.
  8. בפעילות הבאה כל ילד בוחר לו אגוז מערמת האגוזים וצובע אותו בזהב, אנחנו מספרים שוב את הסיפור כאשר כל ילד מגלגל את האגוז שלו בדרך אחרת ולמקום אחר בגן או בחצר.
  9. בעקבות הסיפור אני מדברת עם הילדים על אליהו הנביא, מי הוא ומה עשה.
  10. אני בוחרת שיר שיש בו קצב ואנחנו מנגנים עם האגוזים.
  11. אני משחקת עם הילדים משחק שבו הם צריכים לקלוע את האגוזים לתוך חורים בקופסא.
  12. טחינת האגוזים והכנת חרוסת ביחד עם הילדים- אפשר בהתחלה לתת לילדים לדפוק עם מערוך או פטיש ואז לטחון בבלנדר ולהכניס את שאר המרכיבים.

 


סיפורים הם דרך ללמד את הילדים על החג והעונה.

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם