הגישה החינוכית
כאשר החלטתי לפתוח פעוטון השקעתי מחשבה רבה בבחירת השיטה והתיאוריות אותן איישם עם הפעוטות והילדים.
קיימות גישות כה רבות בחינוך ולכל גישה הותאמו תיאוריות שונות ומשונות. המלאכה לא היתה קלה. בחרתי לשלב בין מספר שיטות וגישות חינוכיות בהתנהלות מול הילדים.
הגישה החינוכית בתינוקיה
לעיתים נראה כי יישום של תיאוריות אינו מתאים לגיל הינקות- אך אני מאמינה כי דווקא בגיל זה ישנה חשיבות אדירה לבניית הביטחון של הפעוט בעזרת פיתוח עצמי בטוח ושלו . כבר מגיל שלושה חודשים ניתן להעניק לתינוק את הכלים הבסיסיים לפיתוח הכישורים האישיים שלו, ובכדי לסייע להם אנו מרעיפים עליהם המון אהבה וחום. ראשית אני מאמינה כי בשלבי התפתחות אלו כל מה שהילד מבקש הינו צורך ולכן ב"ניו גן" אנו מתאימים את עצמנו לדרישות הטבעיות של התינוק. אשיות התינוק נבנית ומתפתחת בשלב משמעותי זה בחייו ולכן שמנו לנו למטרה לסייע להם להתפתח באהבה ובשלווה. כל בני האדם, זקוקים ראשית לסיפוק הצרכים הפיזיים (מזון, שינה והחלפה אצל תינוקות) ורק לאחר מכן אנו מתפנים לסיפוק ופיתוח הפן הרגשי( מאסלו ). ברוח זו אנו דואגים ראשית לסיפוק כל צרכיו הגופניים של התינוק וכך למעשה מאפשרים לו להתפנות לפיתוח הפן הרגשי והקוגניטיבי
מטרתנו היא לגדל ילדים מאושרים החשים תחושת ביטחון ואהבה, המאפשרת להם לראות את העולם כמקום בטוח.
הגישה החינוכית בפעוטון
אנו מאמינים כי בשלב זה בניית הביטחון של הפעוט היא המשימה החשובה ביותר, כיוון שהיא מהווה את הבסיס לאשיות של הילד הבוגר- האדם. בשנותיו הראשונות הילד ער במיוחד לקליטת גירויים . הפעילות בגן נעשית בסביבת לימודים עשירה ומגוונת (שימוש בחומרים מגוונים והתנסות בפעילויות שונות), המעוררת עניין ואת הסקרנות הטבעית ללמידה. גם בשלב זה תפקיד החושים בלמידה משמעותי ולכן אנו מייחסים להם חשיבות רבה
הגישה החינוכית בבוגרים
הצורך העיקרי של הילדים בשלב זה הינו פיתוח העצמאות, הרצון לעשות הכל ולבד! אנו מבינים את הצורך הזה ומאפשרים לילדים לפעול באופן העצמאי ביותר בתוך מסגרת חוקי הגן. אצל כל ילד מתבטא הרצון לעצמאות בהתנהגויות אחרות ואנו מאפשרים לכל ילד לנהוג ע"פ רמת העצמאות אותה הוא דורש. הורים רבים מדווחים על מאבקי כוחות בבית בשלב זה. מאבקי הכוח נובעים כמובן מהצורך בפיתוח עצמאות. כאשר אנו מאפשרים לילד לנהל את עצמו במסגרת החוקים אנו ממזערים את כמות מאבקי הכוח בגן. אם רצונו של הילד מנוגד למנהגי הגן אנו מציעים לו אפשרויות חלופיות שיספקו את רצונו.