קייטנת חיות פעוטות ותינוקות
יום א
.נלמד על חיות שעפות בשמים, על נדידת ציפורים
פעילות מוזיקלית על הנדידה )לקחת נעימה מוזיקלית שמתאימה לנדידה(.
פעילות עם קצף גילוח
יצירה- יכינו ציפורים מצבעי ידיים
.הילדים יצאו עם היצירה שהם הכינו וגלידה
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, ועל ראש הברוש
לתינוקות- להתאים חיה לבית
ספר הצב של אורן
עם קצף גילוח
.יצירה- צביעת ציור של צב
דקלום מלווה- צב צב צא לא רוצה
● ילדים יצאו עם היצירה שהם הכינו וגלידה.
יום ב
.חיות מים- אילו חיות יש במים, איך הן נושמות
.סיפור כספיון
משחק עם מצנח שהילדים כשאומרים צלילה הילדים נכנסים מתחת למצנח, כשאומרים
.שחיה הילדים מתיישבים מחוץ למצנח
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, ודג קטן פותח פה דג קטן סוגר או שלושה דגים
.יצאו לטייל בים
פעילות עם בועות סבון
יצירה- הכנת דג מצלחת
תינוקות- התאם אמא לגור
סיפור לקוף יש בעיה
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, שלושה קופים קפצו על המיטה
יצירה- הדבקת מדבקות על קוף שעשוי מצלחת
● הילדים יצאו עם היצירה שהם הכינו ובועות סבון.
‘יום ג
.חיות בית וחיות בר
.משחק ים יבשה עם החיות
שיר מלווה קרנבל החיות של סן סנס, או שירי חיות מוכרים )רוץ בן סוסי, כושי כלב קט,
(‘פילפלון וכו
יצירה-הכנת חיה מגליל נייר טואלט
תינוקות- צורת הליכה שונות של חיות
.ספר ככה גם אני יכולה
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, ורוץ בן סוסי
יצירה- צבעי ידים
● הילדים יצאו עם היצירה אותה הם הכינו ואקדח מים.
‘יום ד
.צורות הליכה שונות של חיות ומה חיות אוכלות
משחק הפסלים צורות של חיות- שמים מוזיקה ושהמוזיקה נעצרת הם צריכים לעשות
. פסל של חייה
יצירה- קיפוד מחימר
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס ולדוד משה היתה חווה
תינוקות- מה החיות אוכלות
סיפור אין אריות כאילו
יצירה- עבודה עם מדבקות וצבעי פנדה
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס ולדוד משה היתה חווה
● הילדים יצאו עם היצירה אותה הם הכינו ובובת כפפה דמוית חיה.
‘יום ה
:איך בעלי החיים מתקשרים, סיפור
.האריה הרעמתן והג’ירפה גם
.שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, מיודע מדוע ולה לובשת הזברה פיג’מה
.אפיית עוגיות בצורת חיות
יצירה- עכביש מקלקר
תינוקות- איך חיות מתקשרות
ספר: איך עושה סבא
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, ואת הדקלום שתי ציפורים קטנות יושבות על
…הגדר
אפיית עוגות בצורת חיה
.יצירה- צבעי ידים
.הילדים יצאו עם היצירה אותה הם הכנו, ועוגיות
‘יום ו
סיכום על כל הדברים שלמדנו על חיות- תחרות ריצה של פילים, המנצח הוא מי שמגיע
.אחרון, תופסת זנבות, מרוץ סוסים
שיר מלווה- כל אחד מהשירים ששרתם במהלך הקייטנה אפשר גם לעשות מסיבת
.ריקודים עם כל שירי החיות ששרתם
.אפיית בית לזית
.וקבלת שבת
.תינוקות- סיכום כל מה שלמדנו ושירי אצבעות של חיות
פעילות אפיית בית לזית
.קבלת שבת
● במהלך הקייטנה תצלמו את הילדים עם כתר של חייה או תחפושת.
.בסיום הקייטנה כל ילד יקבל תעודה עם תמונה שלו בתור מלך הג’ונגל
![]()
ילדים כבר מינקות מתחברים לחיות ולכן זה נושא שטוב לעבוד איתם עליו. יש המון
שירים וסיפורי חיות פשוט תבחרו מה שאתן מתחברות, אפשר גם לבחור 2 ספרים שילוו
.אתכם לאורך כל הקיטנה ותעבדו בעקבותיהם
הכותבת היא חמוטל לחמן,
מפתחת גישת ‘האמת בחינוך’. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה. מובילה את קהילות ‘האמת בחינוך’ לאנשי חינוך והורים.
מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילד, להעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.
:לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך
