מערך בנושא פעילויות מרחוק בזום

  1. לצלם מראש סרטונים שבהם אתן מייצרות את שיגרת מפגש הבוקר (שרות את שיר הבוקר, בודקות איזה יום היום, מסדרות סדר יום, עושות התעמלות וכו'). בכל יום אתן שולחות סרטון בדרך המקובלת אצלכן (וואטסאפ, מייל, אתר גן, דף פייסבוק או כל מקום אחר דרכו אתן מתקשרות עם ההורים).

 

  1. אני יודעת שרובכן לא אוהבות את הרעיון של זום לילדים קטנים, וגם מסכימה שילדים צעירים לא יכולים ללמוד דרך הזום, אבל בסגרים של הקורונה אני עשיתי מפגשי זום של 10-15 דקות, בהם שרתי עם הילדים שירי אצבעות ושירים שהם אוהבים בגן. הדבר גרם לילדים לתחושה של שיגרה והם חיכו כל יום לשעה 9:00 למפגש הקטן. הילדים שיש להם אחים גדולים התלהבו שגם להם יש מפגשי זום כמו לאחים גדולים ומאוד שמחו לראות אחד את השני.

 

  1. להכין מראש סרטונים של סיפור שאתן מספרות, הוראות ליצירה מסוימת שאתן נותנות, מתכון להכנת מאכלים שהילדים יכולים לצפות ולהכין בעקבותיו.

 

  1. ילדים קצת יותר גדולים (4-6): אפשר לעשות חידות בזום – כל יום סוג אחר של חידות ושוב, הזום לא צריך להיות יותר מ-10-15 דקות.
    יום אחד חידות של ספרים (לדוגמא: אני חושבת על ספר שיש בו עכבר, שועל ונחש והילדים צריכים לנחש איזה ספר זה).
    יום אחד חידות של פינות בבית או בגן (למשל: אני הולכת ולוקחת איתי מגבת, סבון, ובגדים נקיים. לאן אני הולכת? והילדים מנחשים).
    יום אחד של חגים (אני חוגגת חג שבו אוכלים תפוח בדבש, תוקעים בשופר, ושולחים אגרות ברכה. איזה חג אני חוגגת?).
    יום אחד של "מה יוצא דופן" (למשל: מפוחית, גיטרה, פסנתר וכוס).
    יום אחד של מיון (למשל: לאיזו קבוצה הייתם מצרפים את הדברים הבאים: צלחת, כוס, מזלג? הילדים צריכים להגיד כלי אוכל).
    יום אחד של "נחשו על מה אני חושבת" (למשל: אני חושבת על משהו שבדרך כלל עשוי מעץ, שייך למשפחת כלי הנגינה, יש לו מיתרים ומנגנים איתו בעזרת היד או מפרט. על איזה כלי חשבתי?).
    אפשר לעשות מילים נרדפות: הגננת אומרת מילה והילדים צריכים להגיד מילה נרדפת. אפשר גם לשחק גרסא של: זכר נקבה, יחיד רבים.

 

  1. אפשר לשחק איתם משחק בזום: לכו והביאו משהו אדום/ תביאו משהו שקשור לראש השנה/ תביאו משהו שמתחיל באות הראשונה של השם שלכם, וכו'.
  1. אפשר להראות להם מספר ושהם יביאו פריטים בכמות של המספר (למשל: המספר 3 – הם צריכים להביא 3 פריטים).

 

  1. אפשר לכתוב סיפור משותף. הגננת שולחת את המשפט הראשון ולפי הסדר כל ילד מוסיף משפט משלו עד שעוברים את כל הילדים. בסוף יהיה לכם סיפור ייחודי של ילדי הגן.

 

  1. בכל יום ילד אחר שולח תמונה או סרטון עם המלצה מה אפשר לעשות בבית או מה הוא עשה היום.

 

  1. הגננת שולחת בכל יום רעיון לפעילות שאפשר לעשות עם הילדים (מסלול מוטורי עם הילדים מחפצים שיש בבית, פעילויות מיון מדברים שיש בבית וכו').

 

 

 

גם בימים בהם לא מגיעים לגן, חשוב לשמור עם הילדים על קשר.

נוכחתי לדעת שאם מייצרים להם שגרה (גם אם זה רק 10-15 דקות ביום), זה מאוד עוזר להם להעביר את הימים 

ולהרגיש שייכות ושהם חלק מהגן. 

 

הכותבת היא חמוטל לחמן,

מפתחת גישת ׳האמת בחינוך׳. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה.
מובילה את קהילות ׳האמת בחינוך׳ לאנשי חינוך והורים.

מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילד, להעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.

 

לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך:

https://hamutallachman.co.il/

 

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם