מערך בעקבות הספר "זה לא ארגז" מאת אנטואנט פורטיס

הספר "זה לא ארגז" מזמן לילדים הרבה דמיון, וגם מקום עם הבנה למה שהם רואים ולמשחקים שלהם,
דבר זה מזמן המון פעילויות.

  1. מתחילים מלספר את הסיפור על מנת שהילדים יכירו אותו ויפנימו את המסר.
  2. אחרי כמה פעמים שמספרים את הסיפור , מספרים אותו שוב הפעם עם דמויות.
  3. בקבוצה קטנה יושבים ומנהלים דיון וכל ילד אומר מה זה ארגז בעיניו, למה הוא היה הופך אותו.
  4. אחרי שכל ילד אמר למה הוא היה רוצה להפוך את הארגז, כל ילד מקבל ארגז משלו. לילדים גדולים נותנים לקשט וליצור בעצמם את הארגז שהם חלמו עליו ולהפוך אותו למה שהם רצו, לילדים קטנים יותר נותנים את הארגז לקחת הביתה וליצור בעזרת ההורים את ה"זה לא ארגז" של הילד.
  5. אחרי שכל הילדים הכינו את הארגז שלהם עושים תערוכה של כל הארגזים. בהתחלה כל ילד מציג את הארגז שלו ואומר למה הוא הפך אותו, אחרי זה מסדרים הכל בפינה בגן, מדפיסים שלטים עם מה שאמרו הילדים על הארגז ומזמינים את ההורים לתערוכה.
  6. בפעילות הבאה מתמקדים בדברים שהארגז נהפך אליהם בספר ומנצלים את הספר על מנת לחקור על דברים שונים (על כל אלמנט חוקרים יומיים-שלושה). מתחילים לפי הסדר: בהתחלה חוקרים על מכונית- ממה עשויה מכונית? מתי הומצאה המכונית הראשונה?
    האלמנט הבא הוא הר- נותנים לילדים לחקור על הרים בישראל, אפשר גם שהגננת פשוט תלמד את הילדים על הרים בישראל. אחר כך חוקרים על רובוטים כמה ימים, ואז על שריפות או כבאיות, חללית וכך הלאה על כל האלמנטים.
    מנסים לתת לילדים לחקור בעצמם בעזרת סרטונים, תמונות ועובדות שהגננת מקריאה. בהתאם לגיל הילדים, אפשר לתת לכל קבוצת ילדים לחקור אלמנט אחר בסיפור ואז ללמד את כל הגן על מה שחקרו.
  7. מכינים מארגז קופסת מישוש- מכניסים לתוכו את כל החפצים מהספר (מכונית, רובוט, בית, חללית, וכו') והילדים צריכים למשש ולנחש מה זה. זה מתאים במיוחד לילדים קטנים, אבל גם ילדים יותר גדולים יכולים להנות מזה.
  8. משחק הפנטומימה- בוחרים ילד אחד נותנים לו אלמנט מהספר שהוא צריך להציג ושאר הילדים צריכים לנחש איזה אלמנט זה.
  9. משחק הניחושים- שמים לאחד הילדים כתר עם אחד האלמנטים מהספר, הוא צריך לשאול את שאר הילדים שאלות של כן ולא והילד צריך לנחש מה יש לו על הכתר.

 

 

בעיני חשוב לעבוד על ספר מעבר להקראה שלו, במיוחד ספר כמו זה שעוזר לפיתוח הדמיון.

למערכים ורעיונות נוספים הכנסי לאתר של גישת האמת בחינוך: https://hamutallachman.co.il/

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. הילה

    מדהים

כתיבת תגובה

שתפו עם החברים שלכם